Kališníci - Čeští skinheadi

1. února 2009 v 12:09 | Punkovej sněhulák |  Skinheads
Kališníci = Jedinečná forma Českých Skinheads. Jméno převzali od Husitů, kteří jsou jejich vzorem.

Vytvořili se koncem 80. let 20. století a hlásilo se k nim více než 5000 lidí.
Odkaz byl jednoduchý: "Nemáme rádi to, co není České".
Jejich primárním nepřitelem jsou Cikáni (ovšem pouze ti nepřizpůsobivý, pracující slušný cikán ctící české tradice nepřítelem není), Komunisti a Nacisti (stoupenci Německého národního socialismu).
Dnes jejich počet je nízký. Buď přešli k Oi! Skins, či extr. pravici a nebo udešli ze scény úplně.

Jejich hudba je tvořena kapelami jako Orlík, Hubert Macháně, Tři Sestry, Jablonecký Protest (později Patria), Operace Artaban a dalšími kapelami s vlasteneckými či nacionalistickými texty . Byli/jsou apolitičtí.
Pijí české nápoje, především pak český národní nápoj - Pivo.

 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 MiraOi!Punk MiraOi!Punk | E-mail | 7. února 2009 v 13:13 | Reagovat

No, nevím,nevím Oi Oi Hubert Macháně byli normální punkáči co měli z recese rasistický text(y) a kromě punků a skinů tehdy převážně kališníků na ně chodili potom aji náckové. Oni z toho moc radost neměli. Ale každopádně nebyli kališnickou kapelou. Artabačky jsou Oi! skini a rabijáti pokud vím. Není mi tedy známo jaké mají vazby na kalichy.

2 šnek šnek | Web | 8. února 2009 v 2:20 | Reagovat

Znám kluky, co pořád uznávaj Kališníky a jsou to dobrý lidi. Já bych ale nic takovýho znova nevytahoval.

Orlík byla kapela, která si podle mýho nezaslouží absolutně žádný uznání. Velkýmu množství lidí, i některejm skinům zkurvili vnímání skinheadství na hodně dlouhou dobu, ne-li na pořád. Když pominu jejich rasistický (a ne, že ne!) texty, tak ten zbytek stojí taky za hovno. Lásku k vlasti bezvýhradně spojovali s odporem k imigrantům a s národním šovinismem, mužskej šovinismus zase srší z jejich ,,pecky,, Zelený Krávy a vesměs jsou jejich texty, kromě národního i mužskýho šovinismu a rasismu, postavený na vyzdvihování debility, chcete-li primitivismu.

A co jinýho je Jednota Kalicha než Orlík a jeho následování?

Taky bych se chtěl zmínit o tom, že zdaleka ne všichni Kališníci měli ten zmiňovanej odpor k náckům. Jo, někde se sice vůči náckům stavěli, ale někde to byla jedna banda.

Pro skinheada, kterej se cítí jako vlastenec nemusí a neni Kalich samozřejmostí.

3 šnek šnek | Web | 8. února 2009 v 2:21 | Reagovat

*nemusí bejt a neni* chybička se vloudila :-)

4 šnek šnek | Web | 8. února 2009 v 2:25 | Reagovat

Díky tomu článku (i když už jsem ho v trochu jiný verzi četl) se možná konečně dokopu k napsání článku o Orlíku. Díky za něj :-)))

5 Punkovej sněhulák Punkovej sněhulák | E-mail | Web | 8. února 2009 v 14:37 | Reagovat

MiraOi!Punk: nepíšu že byli/jsou kališnickou kapelou, pouze píšu že je poslouchali, .. to je rozdíl!

ostatní: Nijak tuto skupinu skins nepropaguju, to je pouze informativní článek. Jako skoro všechny zde;)

6 šnek šnek | Web | 8. února 2009 v 16:48 | Reagovat

Tak článek mám hotovej. :-) Najdete ho tady:

http://skins.blog.cz/0902/orlik-klasika-nebo-ostuda

a je VELICE NEOBJEKTIVNÍ A ZAUJATEJ! :-)

7 shandy shandy | 17. února 2009 v 23:42 | Reagovat

seru na všechny

...PERKELE is the best...

8 Krtek Krtek | E-mail | Web | 28. února 2009 v 23:19 | Reagovat

Jo ta tenhle, ač kratičkej, článek mi udělal obrovskou radost. Oi!

9 zigi zigi | 16. dubna 2009 v 15:21 | Reagovat

nic nez narod

10 martin martin | E-mail | 5. června 2009 v 22:03 | Reagovat

sterializace zivotniho ciklu je
novibilizace za pracovni tridou z ciste krve.    lid ktery si nas vazi pro kteri se perem. k srdcu cti my z vas hlas srdce mostecki red skin .pravoslavi je tvrz z kolena pokoleni prircena odkaze nasich deti at sou jakikoliv jednosvarnost mlevi a jednospravi predsudek a dodatek .pozdrav je zdravno mostecki red skin  svami v nas

11 martin martin | E-mail | 5. června 2009 v 22:05 | Reagovat

prominte ne mlevi ale Mluvi

12 Chuligan Chuligan | 6. července 2009 v 12:58 | Reagovat

Pro me jsou kališníci mrtva odnož subkulturi skinheads.Už jsem žádnyho dlouho nepotkal.

13 Krtek Krtek | E-mail | Web | 30. července 2009 v 0:56 | Reagovat

Chuligan: asi to tak působí. Já narážim na hafo lidí s Kališnickejma idejema ale řikaj že jsou "jenom" Oi! Protože nechtěj bejt nazývaní rasistama. Bohužel pojem rasista se v dnešní době používá v 95% v naprosto jinejch případech než značí. Takže když mi někdo řekne že jsem raista, považuju ho často za nevzdělanýho.

14 sedlo sedlo | 31. července 2009 v 17:01 | Reagovat

99kusu ZE 100 SOU ASOCIALNI ZAMINDRAKOVANY UBOZACI Z KOMPLEKSAMA MENECENOSTI TAK NAC RESIT NAKY JEJICH TRIDENI...
V 5 SOU SILNY JEDEN LEZE KANALAMA...

15 Franta Franta | 20. srpna 2009 v 6:46 | Reagovat

Já jsem Kališníkem už 9 let. Znám přes 20 Kališníků z různých koutů země a rasista? ...asi znám ty špatné lidi. A kdybych znal někoho kdo je rasista a označuje se jako kališník, tak bych z něj vytřepal tu dementní spojitost.
Ano. Kališníky na ulici zřejmě jen tak nepotkáš. Je nás jako šafránu, ale jsme tu ;) ....rasisti nejsme, nebratříčkujeme se s nácky a už nás nespojujte s tím dementním počátkem. Kurva, jsme stejnou obětí jako celá subkultura Skinheads!

16 DooomS DooomS | 23. srpna 2009 v 13:00 | Reagovat

Franta: Ty si total ja sem kališník a jsem rasista a znam taky par našich dalších stoupenců a mohu říct že to jsou stejní rasisti jako jsem já tak tady prosímtě nežvástej takoví hovadiny jako je že kališníci nejsou rasisti my jsme a vždy budem rasisti ale nikdy nebudem nacisti

17 Krtek Krtek | E-mail | Web | 24. srpna 2009 v 11:54 | Reagovat

Ještě se tu pohádejte... Já zastávam názor že chtít bílou evropu, černou afriku a žlutou asii neni rasismus. Nikoho nepovažuju za podřadnou vopici nicméně myslim že každej má svý místo jinde a jiný než bílý lidi se nemaj do evropy stěhovat. Stějně tak odsuzuju kolonizování, zotročování a útlak ostatních co předváděli celostvětově běloši před staletíma. Tim zmrvili (nejen) ameriku která už prakticky nemá původní obyvatele. Jestli si mně nějakej lidskoprávní Kocábovskej humanista nazve rasistou tak je blb a je mi to jedno.

18 Cornwael Cornwael | Web | 24. prosince 2009 v 0:58 | Reagovat

DoomS a Franta: Doomsi nevím co jsi za Kališníka, ale bud si agroskinhead z nejake vesnice nebo fakt nevím na koho máš vazby a koho znáš, ale na žádnem koncertě jsem tě asi nepotkal. Kališníků je stále pořád několik set. A Franta to zhodnotil celkem přesně.

19 Vlastimil Vlastimil | 17. ledna 2010 v 11:33 | Reagovat

[18]: rasismus je když kladeš nenávist k jiným rasám ne když je nechceš ve své zemi

20 Roman Roman | Web | 24. ledna 2010 v 11:17 | Reagovat

Dobrý den,Punkovej sněhulák,
rád bych Vás, máte-li chuť, pozval k návštěvě blogu www.monarchiemistorepubliky.blog.cz - propagujícího trochu neobvyklou myšlenku přeměny České republiky v České království.
Založil jsem rubriku Články hostujících autorů, která by oživila blog – a v níž bych rád publikoval články jiných lidí - ideálně původní, vztahující se k historii i současnosti; souhlasné, nesouhlasné – i lhostejné ... v podstatě může jít o jakýkoliv pro jiné čtenáře zajímavý článek na libovolné téma. Budu rád, pokud rubriku aktivně využijete – můžete tak dát vědět o svém blogu i jiné skupině čtenářů.
Děkuji za Váš případný zájem i čas, který není ohraničen žádným termínem – a pokud vnímáte toto pozvání jako spam, tak se velmi omlouvám.
S přáním všeho dobrého, Roman.
P.S. Dovoluji si v konečné fázi rozhodnout, co, kdy a v jakém množství opublikuji. Děkuji.

21 RuBisCo RuBisCo | 17. února 2010 v 8:37 | Reagovat

Ono se spíše zjistilo ze ti naši kališnící jsou vlastně oi

22 EviCh EviCh | E-mail | 13. dubna 2010 v 16:08 | Reagovat

Konečně jsem se dozvěděla co to je :D

23 Pilliars Pilliars | E-mail | 5. května 2010 v 17:06 | Reagovat

Já nevím, ale myslím si, že kdyby je pravý kališníci viděli, asi by nebyli nadšený z toho co dělají. Přeci jenom je rozdíl mezi, vlastencem a kalichem. A hlavním nepřítelem kalicha byla církev. Ale to je jedno, by mě zajímalo kolik těch kališníků
zná aspoň českou historie :)

24 Milhaus Milhaus | 7. července 2010 v 20:37 | Reagovat

Pilliars doufám že todle píšeš i těm skinum co si hrajhou na nacisty? My se aspon citime jako pravy ČEŠI!

25 Punkerka Punkerka | E-mail | 6. září 2010 v 17:13 | Reagovat

[16]:Klaišníci byli vždycky především vlastenci, prostě češi jak maj bejt, a s rasismem neměli absolutně nic společného...to je jako kdybys řekl, že punkáči propagovali nacistický názory, což uplná blbost...jestli vy jste rasisti, tak se sakra nemáte co považovat za kališníky, taj pak motáte dvě totálně odlišný skupiny...

26 Punkerka Punkerka | E-mail | 6. září 2010 v 17:14 | Reagovat

[16]:a taky by mě zajímal rozdíl mezi rasismem a nacismem, když v obojím jde vlastně o totéž-nenávist k jiným rasám...xP

27 Hugo Hugo | 3. listopadu 2010 v 0:07 | Reagovat

Jedná se o českou specialitu – odnož skinheads na kterou jinde ve světě asi nenarazíte. Vznikla radikalizací hnutí okolo kapely Orlík na přelomu 80/90 let. Hlavně díky jejich vlasteneckým textům opěvujícím svůj národ, historii a vystupujícím logicky proti islamizaci (až nám vlítne do Evropy vlna arabů…), přistěhovalectví a vůbec všemu co škodí naší zemi nebo národu. Z toho logicky vyplývá i odpor k (neo)nacismu a komunismu. Kališníci se upínají k historii svého národa a už tolik nelpějí na historii hnutí skinheads – jeho kořeny mezi Jamajčany a Brity. Respektují naše slavné předky ať už z dob Husitství ale i odbojáře a vojáky z obou světových válek i odbojáře proti komunismu. Známé je heslo “Co je český, to je hezký”.

Tak s tím souhlasím a za tím stojím" citace z skinhead.name"

28 punkandskins punkandskins | E-mail | Web | 7. listopadu 2010 v 13:25 | Reagovat

[27]: A co tím chceš Hugo říct?:) Každá interpretace týhle skupiny je jiná, takže opravdu nemusíš kopírovat text z jiného webu;)

29 Jirka Jirka | E-mail | Web | 26. listopadu 2010 v 16:01 | Reagovat

www.tattoo-devilart.cz luxusní kérky za dobrý kačky :-)

30 Hugo Hugo | 16. prosince 2010 v 1:11 | Reagovat

[28]:Tak si přečti všechny komentáře na tema co je kalich.A podle mě,tohleto to přesně vistihuje.

31 vlastenec Oi vlastenec Oi | 2. ledna 2011 v 18:57 | Reagovat

stavím sa

32 vlastenec Oi vlastenec Oi | 2. ledna 2011 v 19:10 | Reagovat

šnek:  stavím sa... že ti v 88,89,90,91 ešte mamička vymieňala plienky a ty tu ideš kritizovať Orlík..? Poznám veľa dnešných Oi kapiel, ktoré nie sú vôbec pravicové.. a ani rasistické či politické.. proste Oi a Orlík je pre ne LEGENDA tak ako pre mňa... a dodnes... patria k tomu najlepšiemu... čo v CZ a SK máme na skinheadskej hudobnej scéne... to že pár vymytých dementov... začalo dvíhať.. pravice na ich koncertoch... za to Orlík nemohol... a dali  jasne najavo, že s tým nesúhlasia... keby stáli za hovno ako ty dristáš.. tak by nepredali.. toľko albumov..  texty majú k danej dobe čo to povedať... dokonca niektoré... by sa dali aplikovať aj dnes... a Oi bola vždy tvrdá hudba hlavne o zábave a násilí...  ak sa ti to nepáči a je to proti tvojmu gustu.. daj sa radšej na Ivetu Bartošovú... tá ťa nesklame rasistickými textami..! PS:  Kalich žije a bude žiť do kým tu budú Český vlastenci...!!

33 punkandskins punkandskins | E-mail | Web | 17. ledna 2011 v 0:20 | Reagovat

[30]: Za prvé "vystihuje" se píše s tvrdým "Y" a za druhé, jak jsem již psal v předchozí reakci - Každá interpretace týhle skupiny je jiná - takže to co si myslíš ty mne nezajímá, pokud ovšem chceš Svůj názor prosazovat, tak si založ web a tam si piš co chceš ;)

34 Procopius Rasus Bohemus Procopius Rasus Bohemus | E-mail | 22. února 2011 v 13:31 | Reagovat

Pánové,doporučuji četbu.. Nemyslím erotické časopisy ale fakta. Například Vladimír Liška: Husiti,konec jednoho mýtu. Doporučuji!! Další autoři ohledně HUSITSTVA-Bauer Jan,Čechura Jaroslav,Kopičková Božena,Polívka Miroslav,Tomek Václav,Čornej Petr-Lipany..:). atd  Nastudujte a můžeme diskutovat o Válce za pravdu boží.

35 michal2561995 michal2561995 | E-mail | Web | 27. dubna 2011 v 22:13 | Reagovat

Amo to jsem ja OI!

36 Pavel Pavel | 12. července 2011 v 15:42 | Reagovat

Velice dobrý článek já jsem Kal. Skin a souhlasim s timto článkem ;)

37 Kaišník Kaišník | E-mail | 16. srpna 2011 v 23:52 | Reagovat

Orlík byla protirasistická kapela i když nějaký pisničky zněly rasisticky ale rasisticke nejsou jsou napsany tak aby si lidi okolo uvědomyli co se za nějaký čas stane s naši vlastí

38 kališník kališník | 17. února 2012 v 21:37 | Reagovat

ZNOVU ZALOŽIT KALIŠNÍKY !!!!!!!!!!! A ODSTRANIT VŠECHEN BORDEL !!!!!!! REVOLUCE !!!!!!!!

39 bubák bubák | 10. října 2015 v 20:33 | Reagovat

jsem kališník když mám něco jen proti nepřizpůsobyvím  občanům co nedodržujou český tradyce a jen vysávaj českej stát a k tomu všemu kradou (anamám na mysli jen ty černý ale i třeba některé bílé)

PS.omlouvám se za pravopisný chyby

40 bubák bubák | 10. října 2015 v 20:34 | Reagovat

a nemam omlouvám se

41 ALLIE ALLIE | Web | 8. září 2016 v 14:11 | Reagovat

kratkodobe pujcky prostejov :-)

42 matrioska matrioska | 6. října 2016 v 22:06 | Reagovat

[2]: ja te nechapu co to meles orlik je zaklad pro todle ..... naopak co nasledovalo po orliku kdyz se dali k oj a vyhulenejm hlavam tak to slo do haje

43 Václav Václav | E-mail | 5. května 2017 v 14:34 | Reagovat

Sem Kališník dokonce i věřící teď k tématu kališník je ve svojí podstatě vyšší forma extrémně středových vlastenců kališník je skinhead který na rozdíl od White Power nerazí heslo rasa nad národ ale národ nad rasu jeto vlastenec jak poleno ale příjmá rasovou otázku.kališník je vlastenec který je hrdý nato že se zde narodil a matka země mu dala vzdělání a jídlo,práci střechu nad hlavou atd.považuje za svou povinnost bránit svou vlast s nejvyšší hrdostí oddanosti a ctí tak by se šel být i za Slovensko rasismus uznává a provozuje ho proto že mu není osud jeho země lhostejný bojuje proti každému kdo je nepřítelem jeho země proto je i rasistou.vlastenec jeto samý ale s rozdílem že mu nevadí etnické menšiny které se zde narodili,bojuje proti přistěhovalcům(záleží natom jak dalece je liberální či extrémní) též bojuje proti vládě.

44 Václav Václav | E-mail | 5. května 2017 v 14:42 | Reagovat

Toto je něco málo ktomu jací dnes kališnický skinheads jsou již nejsou apolitičtí jejich spojenci jsou převážně vlastenci jsou celkem často vidět v jejich přítomnosti pokud je od sebe vůbec rozeznáte.nemají rádi nácky ale v rámci toho něco udělat s ČR jsou ochotni s nimi za určitých okolností spolupracovat

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama